15 - will you miss me when i burn?


2009 och jag är minst lika gråtmild som 2008
- jag är inget vidare på det här med att växa upp
det som innebär att bli vuxen
ta sig vidare
göra nåt av  sitt liv
utvecklas

jag skulle vilja bo i skogen kanske
eller vid en enslig kust
där det blåser så att man alltid måste ha tjocka koftor
och raggsockar och tänd brasa
jag skulle vilja röka ibland och skriva ofta
och jag vet att jag bara skulle skriva om honom:

han är den enda jag kan skriva om,
den enda jag gråter för
och den enda jag vill vara med

vet att jag borde växa upp och lista ut
hur vi kan vara vuxna tillsammans
inte bara han, jag också
hur vi kan leva våra liv
utan mina tårar och hans ständiga tröst
utan min hopplöshet

min eviga hopplöshet, det är 2009 nu
mitt enda löfte är att bli starkare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0