7 - fint

igår loppisfyndade jag en blommig tröja med tre söta röda knappar. tanten som sålde den för femton kronor var underbar. jag älskar prydliga och snälla tanter. kläderna hon sålde var välstrukna och hängde fint på rad. jag tror att hon hade sytt tröjan själv nån gång i tiden. det är det jag tycker om med second hand: tanken att nån har tyckt om kläderna tidigare, att de har tagits hand om väl och fått uppleva mycket. jag tänker mig att min tröja har fått vara med om varma sommardagar, tanten har suttit med sin familj i bersån och druckit hallonsaft och varit nöjd med livet.

det finaste är tanken på att andra har varit nöjda med sina liv. att tänka tillbaka med kärlek. det är mitt mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0