5 - bortlängtan igen

ikväll saknar jag att bo utomlands. är trött på vardagen, även om den är solig och varm och borde vara fnissig och spontan. men nej, det är mest oro för mig nuförtiden. oro över att jag binder upp mig - och det är väl därför jag har bortlängtan igen. visst kan det vara ensamt att bo utomlands, visst kan man sakna alla vänner och familjen och myskattens päls att borra ner sig i, men kravlösheten som jag bara upplevt utomlands - det är DEN jag saknar idag. att bara vara där man är för stunden, att veta att det inte är och förmodligen inte kommer bli hemma.

men nu. jag har vuxenoro, sådär som jag antar att många har när man är mittemellan. inte riktigt ungdom, men jag skulle nog inte kalla mig vuxen heller.
jag vill bara trivas. i nuet. utan att behöva tänka att jag är fast, nu kommer jag inte loss, nu är det vuxenlivet som gäller forever and ever.

det är nåt visst med våren som gör att det spritter i benen och man vill vara fri. man vill strosa runt på stan med en glass i handen och man vill upptäcka nya smultronställen. man vill inte sitta inlåst med tankar på 1) en uppsats som bara är ångest och 2) en pojkvän som snart är på andra sidan jordklotet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0