13 - ombyte

jag ska flytta. äntligen, kan man väl lugnt säga. från studentrum till pytte-etta, men från tråkstad till kulstad. åh det är så mycket att tänka på när man är i flytt-tagen. trots att jag inte flyttar förrän om en månad har jag redan börjat fundera över hur jag vill ha det.

jag vill ha en mysig lägenhet, som är välmöblerad men inte så väl att de 32 kvadratmetrarna känns som 15. jag vill att min lägenhet ska spegla min personlighet, inte se ut som nåt ur ett inredningsreportage. men samtidigt vill jag att det ska se hyfsat harmoniskt ut, inte bara prylar huller om buller.
och så vill jag att det ska vara en mötesplats. det ska alltid finnas kaffe och kakor redo och jag ska ha en massa bra filmer ifall folk vill komma på myskvällar. vi ska förfesta och dricka drinkar men utan att det blir för högljutt eller för mycket att städa. min kille ska laga mat åt mig och diska efter sig.
visst låter det som en dröm?

men jag har varken tallrikar eller stekpannor och min soffa är svårmatchad och jag vet inte ens om sängen får plats i sovrummet.
men JAG SKA FLYTTA OCH DET SKA BLI UNDERBART.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0