4 - sånt man funderar på

sätt igång och skriv, sa min kompis. du skriver ju bra. skriver jag bra? inte vet jag. det har väl folk sagt och ibland har jag väl trott på det - ibland blir man nöjd.

men jag vågar inte. jag vågar aldrig. sanningen är att jag är en mes som helst vill ta den säkra vägen (fast jag försöker inbilla mig själv att jag söker spänning och äääääventyr).

jag funderar mest på framtiden. hur blir det om man tar den säkra vägen, om man inte vågar avvika? då blir man en medelmåtta. men om man är en lycklig medelmåtta? om man har ett trivsamt men ospännande jobb, är inte det bra? jag tycker om trygghet, kanske kan man kalla mig trygghetsnarkoman. jag är rädd för att halka, ramla, tappa fotfästet.

fortsätt vara ett barn lite till, sa han till mig. ett barn, det är jag väl inte? men sanningen är att jag går för snabbt fram. ett tag till kan jag nog låtsas att det är äventyr jag är ute efter - för nog kan man väl få trygghetsknarka ändå? tids nog?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0